orangutan - when they're gone, they're gone...

Pošto smo mi ljudi prijetnja sami sebi, uopće se nemamo što čudit kako smo skršili pola planeta. Krčeći prašumu kako bi se napravilo mjesta za plantaže palmi od kojih se onda dobiva palmino ulje za potrebe kozmetičke industrije, nastradao je i Sumatranski ekosustav pod imenom Leuser. Jedan od stanovnika ove plave planete - orangutan, već je na rubu nestanka. Kako prošle, tako i ove godine, Lush pokušava ukazati na važnost očuvanja i vraćanja šuma upravo onima kojima najviše pripada - životinjama! 50 hektara prašume se ne čini tako puno, no omogućava suživot oko 500 vrsta životinja, od kojih je većina bila na rubu izumiranja. I ove godine Lush kampanja "When they're gone, they're gone" prodajom 14.600 sapuna u obliku orangutana namjerava otkupiti još 50 hektara plantaže palmi na teritoriju Bukit Mas na Sumatri. Pošumljavanjem plantaže planiraju pružiti dom orangutanima ali i ostalim vrstama kao što su ptice, tigrovi, nosorozi i slonovi.
Orangutan je palm-oil free, rađen je od kokosovog ulja porijeklom sa Sumatre. I ovaj sapun upravo simbolizira promjenu koju je moguće postići unutar kozmetičke industrije. Ovaj mali orangutan dokaz je da se može biti cruelty free, da se može doći do sastojaka bez uništavanja lokalnih staništa kako životinjama tako i ljudima, te na kraju da se fair trade poslovanjem može omogućiti proizvod koji će na kraju doći do kupaca čiste savjesti jer sa druge strane ljudi mogu na pošten način dobiti natrag uložen rad i vrijeme, dok staništa životinja mogu ostat očuvana i slobodna baš za njih. Orangutan je jarko narančaste boje sa preslatkim dizajnom. Sa mirisne strane krcat je uljem pačulija i uljem brazilske naranče, no za razliku od Karme ili Lord Of Misrule proizvoda - Orangutan je zadržao relativno oštar, biljniji miris.

Brazilska naranča inače daje određenu blagost kada je u kombinaciji sa pačulijem, no ovdje je ona dodana više kako bi istaknula začinjenost i tu prizemljenu pačuli aromu. Kad je mokar, sapun daje izdašnu količinu vodenastije "pjene", pjenu stavljam pod navodnike jer nije klasična nego više emulzijaste konzistencije. Sapun se lako zapjeni i postane izuzetno mekan. Sušenje može biti malo zeznuto jer mu je potrebno nešto više vremena, a kako je mekanije strukture bit će podložniji smanjivanju. 


Ako ga planirate koristiti na dnevnoj bazi bit će mu potreban podložak i  mjesto gdje se može potpuno osušiti. Moj savjeti bi bio narezuckat ga na manje komadiće pa trošit na taj način jer inače mislim da bi relativno brzo nestao (nešto slično kako se desi sa Ghost in the dark sapunom iz Halloween kolekcije). Nakon tuširanja miris se relativno zadrži na koži ali u puno blažem formatu. Ako imate suhu kožu bit će vam potreban losion kasnije pošto na suhokošce djeluje mrvicu isušujuće. Iskreno ja sam svojeg odmah uzela isključivo radi podržavanja kampanje, miris i upotreba su mi bili zadnji na pameti, što da vam kažem - preslaba sam na životinje. Akciju možete podržati kupnjom na web-u, te u dućanima, u ovom slučaju doslovce When they're gone, they're gone - i sapuni i životinje.

Cijena: 120g/82kn

Vegan: Da

Sastojci: voda, propilenglikol, ekstradjevičansko sumatransko kokosovo ulje, natrijeva lužina, ulje pačulija, miris, brazilsko ulje naranče, titanijev dioksid, glicerin, ekstrakt gardenije, limunska kiselina, soda bikarbona, benzil-benzoat, citral, limonen, linalol, geraniol, boja 45350, 15510, 14700